🌟JÁKÓB MENEKÜLÉSE ÉS SZÁMKIVETÉSE ❣️

,,Az elveszettet megkeresem, s az elƱzöttet visszahozom, s a megtöröttet kötözgetem, s a beteget erƑsĂ­tem; Ă©s a kövĂ©ret s erƑset elvesztem, Ă©s legeltetem Ƒket Ășgy, mint illik.”
Ezékiel 34:16.

A pĂĄsztor szorgalmĂĄval Ă©s gondoskodĂĄsĂĄval, a gondjaira bĂ­zott tehetetlen teremtmĂ©nyek irĂĄnti egyĂŒttĂ©rzƑ szeretetĂ©vel az ihletett Ă­rĂłk az evangĂ©lium nĂ©hĂĄny csodĂĄlatos igazsĂĄgĂĄt illusztrĂĄljĂĄk.
Krisztust nĂ©pĂ©hez valĂł viszonyĂĄban a pĂĄsztorhoz hasonlĂ­tjĂĄk. 
Krisztus a bƱnbeesĂ©s utĂĄn lĂĄtta, hogy nyĂĄja a bƱn sötĂ©t Ăștjain a pusztulĂĄs felĂ© rohan.
MegmentĂ©sĂ©Ă©rt elhagyta Atyja hĂĄzĂĄnak dicsƑsĂ©gĂ©t.
Ezt mondja: „Az elveszettet megkeresem, s az elƱzöttet visszahozom, s a megtöröttet kötözgetem, s a beteget erƑsĂ­tem. ... És megtartom az Ă©n juhaimat, hogy többĂ© ne legyenek zsĂĄkmĂĄnyul ... S a föld vadai nem eszik meg Ƒket” (Ez 34:16.22.28).
Hangja hallatszik, amint nyĂĄja közĂ© hĂ­vja Ƒket, amely „.. sĂĄtor lĂ©szen ĂĄrnyĂ©kul nappal a hƑsĂ©g ellen, s oltalom Ă©s rejtek szĂ©lvĂ©sz Ă©s esƑ elƑl” (Ésa 4:5).

Ɛ fĂĄradhatatlanul gondoskodik nyĂĄjĂĄrĂłl. ErƑsĂ­ti a gyengĂ©ket, enyhĂ­t a szenvedĂ©sen, karjĂĄra veszi Ă©s keblĂ©n hordozza a bĂĄrĂĄnyokat. Juhai szeretik Ƒt.
„Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak attĂłl: mert nem ismerik az idegenek hangjĂĄt” (Jn 10:5).

Krisztus mondja: „... a jĂł pĂĄsztor Ă©letĂ©t adja a juhokĂ©rt.
A bĂ©res pedig Ă©s aki nem pĂĄsztor, akinek a juhok nem tulajdonai, lĂĄtja a farkast jƑni, Ă©s elhagyja a juhokat, Ă©s elfut: Ă©s a farkas elragadozza azokat, Ă©s elszĂ©leszti a juhokat.
A béres pedig azért fut el, mert béres, és nincs gondja a juhokra.

,,Én vagyok a jĂł pĂĄsztor; Ă©s ismerem az enyĂ©imet, Ă©s engem is ismernek az enyĂ©im” 
(Jn 10:11-14).

Krisztus, a FƑpĂĄsztor, nyĂĄjĂĄt szolgĂĄira, a segĂ©dpĂĄsztorokra bĂ­zta; Ă©s ugyanolyan figyelmet kĂ­vĂĄn tƑlĂŒk, mint amilyet Ɛ tanĂșsĂ­t.
VĂ©gezzĂ©k szent felelƑssĂ©ggel feladatukat, amellyel megbĂ­zta Ƒket! 
ÜnnepĂ©lyesen megparancsolta nekik, hogy legyenek hƱsĂ©gesek, tĂĄplĂĄljĂĄk a nyĂĄjat, erƑsĂ­tsĂ©k a gyengĂ©t, Ă©lesszĂ©k az elalĂ©ltat, Ă©s vĂ©djĂ©k meg a nyĂĄjat a ragadozĂł farkasoktĂłl.

– PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK,

Megjegyzések